SALAM SEJAHTERA & SALAM PERPADUAN
SELAMAT DATANG
Semoga Ilmu Yang Ada Dapat Membantu Anda
Posting yang ada laman web ini adalah bertujuan perkongsian ilmu, pengetahuan dan maklumat untuk manfaat bersama. Jika ia bukan sumber asal penulis blog ini, maka sumber asalnya akan dinyatakan.

Instrumen SGM online

TAWAU, 2 Dis (Bernama) -- Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin pada Rabu melancarkan dokumen Standard Guru Malaysia (SGM) sebagai usaha berterusan untuk meletakkan sistem pendidikan negara setara dengan piawaian global dan melahirkan modal insan berminda kelas pertama dalam kalangan rakyat Malaysia. Muhyiddin, yang juga Menteri Pelajaran, berkata berdasarkan dokumen berkenaan, semua guru diperlukan memiliki tiga aspek amalan nilai iaitu profesionalisme perguruan, pengetahuan serta kemahiran pengajaran dan pembelajaran yang tinggi. "Ketiga-tiga aspek ini merupakan komponen penting standard guru yang mesti dicapai oleh setiap guru di negara kita," katanya.

Salam Sejahtera. Kepada semua guru lepasan MPPM / IPPM / IPGKPM boleh mengakses Instrumen Standard Guru Malaysia (SGM) Online bolah diakses di URL:
www.ippm.edu.my/sgm2010. Kepada guru-guru yang berminat untuk menggunakan instrumen ini, sila emelkan nama, no. kad pengenalan dan nama sekolah kepada mam@ippm.edu.my.
Sumber: http://ippm.edu.my/portal/

Posted in Labels: |

0 comments: