SALAM SEJAHTERA & SALAM PERPADUAN
SELAMAT DATANG
Semoga Ilmu Yang Ada Dapat Membantu Anda
Posting yang ada laman web ini adalah bertujuan perkongsian ilmu, pengetahuan dan maklumat untuk manfaat bersama. Jika ia bukan sumber asal penulis blog ini, maka sumber asalnya akan dinyatakan.

Layakkah kita membaca Doa Iftitah di hadapan Allah?


“Allah Maha Besar lagi Sempurna Kebesaran-Nya, segala puji bagi-Nya dan Maha Suci Allah sepanjang pagi dan petang. Kuhadapkan wajahku dan jiwaku kepada Dzat yang menciptakan langit dan bumi dengan keadaan lurus dan memberi keselamatan dan aku bukanlah dari golongan Kaum musyrikin. Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku semata-mata hanya untuk Allah Tuhan seru sekian alam. Tidak ada sekutu bagi-Nya dan dengan itu aku diperintah untuk menyekutukan-Nya. Dan aku dari golongan orang muslimin" 
1.   Benarkah kita memujiNya sepanjang pagi dan petang?
2.   Benarkah kita hanya menghadap kepadaNya tanpa kita mengharapkan dan bersandar kepada selainNya?
3.   Benarkah hidup dan mati kita hanya untukNya?
4.   Benarkah kita benar-benar yakin dengan kesempurnaanNya mengatur rezeki dan kehidupan atau pada yang sama kita yakin juga dengan kekuatan dan kekuasaan selainNya?

Sekiranya kita masih jauh dari 4 perkara ini dan kita masih boleh solat dengan tenang, yakinlah kita tidak menghadapNya ketika solat. Kepada siapa kita menghadap selama ini?

Posted in Labels: |

0 comments: